Flat Preloader Icon

Odgovor: pogledajte sledeći LINK 

 

Odgovor:

Kada se ulogujete na zvanični sajt ICEPS-a, možete da slušate predavanja i preuzmete materijal za spremanje ispita, a preko ICEPS Systema pratite Vaš raspored, prijavljujete/odjavljujete ispite, pratite rezultate ispita, pratite Vaše transkacije, kao i elektronski indeks.

Odgovor: Pošaljite mail Vašoj studentskoj službi da Vam restartuju lozinku.

  1. Kako mogu da slušam predavanja na sajtu?

Potrebno je da budete ulogovani na sajt ICEPS-a www.medicina.iceps.edu.rs.

Uputstvo za logovanje: LINK

Slušate samo predavanja svog predmetnog profesora, tj. profesora koji predaje u VŠU/VŠJ kojoj pripadate.

  1. Kako mogu da kupim knjigu?

Ukoliko želite da kupite knjigu, potrebno je da pošaljete mail Studentskoj službi koja će Vas obavestiti kada možete da preuzmete knjigu. Za knjigu ćete biti zaduženi u Transakcijama na Vašem ICEPS System nalogu.

  1. Kako mogu da iznajmim knjigu?

Ukoliko želite da iznajmite knjigu, potrebno je da pošaljete mail Studentskoj službi koja će Vas obavestiti kada možete da preuzmete knjigu i potpišete revers. Knjigu možete da zadržite mesec dana. Molimo Vas da iznajmljene knjige čuvate i da na njih ništa ne beležite.

1.Kako biram izborne predmete?

Na početku školske godine dobićete mail sa linkom upitnika putem kojeg se izjašnjavate o izbornim predmetima. Ukoliko se ne pokrene predmet koji ste u upitniku izabrali, biće Vam dodeljen inicijalno drugi predmet koji će se pokrenuti u školskoj godini. Ukoliko želite da ga zamenite drugim pokrenutim izbornim predmetom, pošaljite mail Studentskoj službi.

2. Da li mogu da promenim izborni predmet u toku školske godine?

Da, izborni predmet možete da menjate. Izborni predmet menjate tako što pošaljete molbu na mail Vaše studentske službe. Ukoliko predavanja iz Vašeg izbornog predmeta počinju po rasporedu za 7 dana ili su već pokrenuta, molba za promenu izbornog predmeta se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

3. Da li mogu da imam više izbornih predmeta nego što je potrebno po godini?

Da, jer po završetku studija možete steći i više od 180 ESPB, ali nikako manje. Dodatni izborni predmti se posebno tarifiraju.

4. Da li početkom školske godine mogu da se promene izborni predmeti za prethodne godine?

Da, imate mogućnost da pošaljete mail studentskoj službi početkom školske godine sa molbom da promenite izborni predmet koji ste birali prethodnih godina. Ukoliko tu molbu podnesete 7 dana pre početka predavanja, ili nakon što su predavanja počela, molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

1.Zašto se ne nalazim na uputu za kliničku praksu?

Da bi ste bili na uputu za kliničku praksu potebno je da ste upisali godinu na kojoj je predviđena određena klinička praksa, kao i da nemate finansijskih dugovanja većih od 20.000 dinara.

2. Šta je potrebno da bi prisustvovao kliničkoj praksi?

Ukoliko se nalazite na uputu, da bi ste mogli da pristupite u zdravstvenu ustanovu i radite stručnu praksu, potrebno je da priložite:

  • potvrdu o obavljenom sanitarnom pregledu
  • potvrdu o izvršenoj vakcinaciji na Hepatitis B

Takođe, na stručnu praksu je potrebno da dođete u uniformi.

ZN – Bele pantalone i bela bluza

FT – Plave pantalone i bela bluza

RAD – Bele pantalone i bela bluza

LAB – Bele pantalone i bela bluza

Uniformu možete poručiti i preko ICEPS-a slanjem mail-a Vašoj studentskoj službi. Cenovnik pogledajte OVDE.

3. Da li mogu da izostanem sa kliničke prakse?

Da bi Vam bili uneti bodovi za kliničku praksu potrebno je da odradite sve sate/dane kliničke prakse koji su predviđeni planom i programom. Bodovi iz kliničke prakse su Vam potrebni kako bi ste mogli da polažete ispit.

4. Šta se dešava ukoliko imam jedan izostanak sa kliničke prakse?

Ukoliko praksa traje dve nedelje, jedan izostanak sa kliničke prakse možete da nadoknadite poslednji dan prakse. Ukoliko praksa traje više od dve nedelje, dva izostanka prakse možete da nadoknadite dva poslednja dana prakse. Ukoliko ne nadoknadite, nećete vam biti uneti bodovi.

5. Šta se dešava ukoliko imam više izostanaka sa kliničke prakse?

Ukoliko imate više od jednog (odn. dva)  izostanka sa kliničke prakse, možete poslati mail studentskoj službi sa molbom da Vam se o Vašem trošku organizuje stručna praksa sa koje ste izostali.

Naknadno organizovanje kliničke prakse se tarifira po zvaničnom cenovniku.

Nadoknada kliničke prakse za sve medicinske smerove može biti od 2.000 din do 10.000 din u zavisnosti od predmeta i trajanja nadoknade. Precizna kalkulacija troškova biće Vam poslata na potvrdu nakon što se izjasnite mejlom da ste zainteresovani za individualnu nadoknadu kliničke prakse.

Ukoliko ne iskoristitie ovu mogućnost, možete praksu da uradite naredne školske godine kada praksa bude organizovana od strane škole.

6. Pod kojim uslovima mogu da tražim izradu Analize priznatih i diferencijanih ispita?

Ukoliko tokom studija stupite u radni odnos odnosno promenite posao u zdravstvenoj struci ili položite ispite na drugoj VŠU, možete da tražite izradu Analize priznatih i diferencijalnih ispita ili dopunu Analize, pod uslovom da nemate finansijska dugovanja veća od 20.000 dinara.

Ispitne rokove od oktobra 2021. do oktobra 2022. možete pogledati na sledećem linkuIspitni rokovi okt 2021 – okt 2022.

Napomena: Da bi uplata bila proknjižena u Vašim transakcijama potrebno je da prođe do 48h. Platni promet ne radi vikendom ni na državne praznike, pa se te uplate tretiraju kao uplate prvog narednog radnog dana.

1.Kad koji ispit mogu da prijavim?

Ispitni rok se organizuje svaki mesec, i deli se u dva termina (Ispitni rok 1 i Ispitni rok 2). Ispiti se održavaju subotom (dakle, dve subote mesečno), a u Rasporedu na Vašem ICEPS System nalogu pratite kad koji ispit možete da polažete. Svaki ispit možete da prijavite jednom mesečno.

2. Do kad traje prijava ispita?

S obzirom da se ispiti organizuju subotom, prijava ispita traje do srede u ponoć one sedmice kada se organizuje ispit.

3. Koliko se tarifira prijava ispita?

Prijava jednog ispita se tarifira po ceni od 1.200 dinara, s tim da možete tri puta prijaviti jedan ispit za taj iznos. Dakle, ukoliko ne položite prvi put, drugi i treći put prijavljujete besplatno.

Izuzeci: Anatomija i fiziologija se polaže iz dva dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 600 dinara:

Patofiziologija se polaže iz četiri dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 300 dinara.

Ukoliko ne položite, ili ne izađete na polaganje ispita ni treći put, četvrta i svaka naredna prijava se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

Studenti u obnovi (osim studenata koji su prvi put apsolventi) svaku prijavu ispita plaćaju po ceni od 2.400 dinara. 

4. Kako mogu da prijavim ispit?

Tutorijali – LINK + PDF 

5. Prilikom prijave ispita po drugi put u transakcijama mi je umanjen saldo za 1200 dinara. Šta radim u ovom slučaju?

Ukoliko primetite nepravilnost u delu finansijskih transakcija pošaljite mejl studentskoj službi sa opisom problema i zahtevom za rešavanje.

6. Kako mogu da prijavim ispit ukoliko propustim rok za prijavu?

Postoji mogućnost naknadne prijave ispita. Pošaljite molbu na mail studentske službe, a naknadna prijava ispita se tarifira po ceni od 2.400 dinara i za taj iznos možete samo jednom polagati željeni ispit.

Napomena: U slučaju predmeta koji se polažu parcijalno, naknadna prijava se tarifira po sledećim cenama:

– Anatomija: 1200 dinara

– Fiziologija: 1200 dinara

– Patofiziologija (teorija 1, teorija 2, praktični 1, praktični 2): po 600 dinara

7. Da li se ispit može naknadno odjaviti?

Ne, ispite možete odjaviti samo u roku u kome traje i prijava ispita (dakle, do srede u ponoc one sedmice kada se organizuje ispit).

8. Koji su uslovi za prijavu ispita?

Da bi Vam bila omogućena prijava ispita potrebno je da ste izmirili sva dospela zaduženja, kao i da imate dovoljno sredstava za prijavu ispita u Vašim Transkacijama.

9. Koji su uslovi za polaganje ispita?

Uslovljenost predmeta možete da pratite na sajtu ICEPS-a, kada ste se ulogovali na vaš PROFIL, odaberite predmet koji želite da vidite i onda kliknite na sekciju Struktura predmeta u okviru koje će vam biti prikazana i struktura predmeta, predavači i da li postoji uslovljenost (pogledaj PDF).

– Ukoliko je u pitanju klinički predmet, ispit iz tog predmeta polažete tek kada steknete bodove iz stručne prakse.

– Postoji i uslovljenost između dva predmeta (npr. Anatomija i Fiziologija i Patofiziologija).

– Ukoliko navedena uslovljenost ne postoji, ispit polažete jednim testom.

10. Da li se ispit polaže kroz kolokvijume ili jednim testom?

Ispiti se polažu pismeno, jednim testom.

Izuzeci:

Anatomija i Fiziologija: polaže se kroz dva testa Anatomija i Fiziologija a ocena se zaključuje tek kada su oba dela položena.

Nije bitan redosled polaganja tj. birate da li ćete prvo polagati Anatomiju ili Fiziologiju.

Patofiziologija: polaže se kroz ćetiri testa (dva teorijska i dva praktična). Potrebno je da prvo položite teorijski deo da bi ste prijavili praktični.

11. Da li satnicu održavanja ispita u ispitnom roku pratim u rasporedu?

U redovnim okolnostima da.

Za vreme trajanja pandemije, a zbog poštovanja mera za sprečavanje širenja virusa, o satnici vas obaveštavamo slanjem mejla u četvrtak, dva dana pre održavanja ispita.

12. Prošao je i četvrtak nisam primio obaveštenje o satnici održavanja ispita? (u COVID situaciji)

Obavezno pošaljite mejl studentskoj službi, radi dobijanja informacije u vezi vremena održavanja ispita koje ste prijavili. Najkasnije do 12 časova u petak.

13. Gde mogu da vidim rezultate ispita?

Rezultate ispita isključivo pratite na vašem nalogu na ICEPS Systemu u delu Ispitne prijave – Ocenjene prijave (pogledajte PDF)

14. Kako se vrši ocenjivanje testova i šta znači npr. 73% u listi sa ocenjenim prijavama na systemu?

73% predstavlja procenat tačno urađenog testa.

Vaša zaključna ocena za predmet zavisi od ocena po segmentima: prisustvo, aktivnost, klinička praksa, test.

Kod predmeta bez kliničke prakse zaključna ocena zavisi samo od urađenog testa na teoretskom delu ispita.

Kod predmeta sa kliničkom praksom pored poena sa testa na zaključnu ocenu iz predmeta  utiču i poeni sa kliničke prakse i poeni za aktivnost.

– od 0-50% – niste položili ispit.

– od 51-60% ocena 6

– od 61-70% ocena 7

– od 71-80% ocena 8

– od 81-90% ocena 9

– od 91-100% ocena 10. 

15. Kako mogu da ostvarim uvid u ocenjen test?

Pošaljite molbu Studentskoj službi koja će od profesora tražiti Vaš test i obavestiti Vas kada možete da dođete da ostvarite uvid u test. Rok za uvid u test je mesec dana od objavljivanja rezultata. 

Ukoliko imate dodatnih pitanja, možete se konsultovati sa profesorom putem mail-a.

16. Da li mogu da poništim ocenu?

Ukoliko niste zadovoljni ocenom, imate mogućnost istu da poništite slanjem molbe na mail Studentske službe u roku od 30 dana. Naknadna molba za poništavanje ocene se tarifira po ceni od 2.400 dinara.

17. Koji je postupak ukoliko smatram da ispit nije obavljen u skladu sa Zakonom, Statutom ICEPS-a i Pravilnikom?

Prigovor se podnosi Studentskoj službi mail-om u roku od 48h od dobijanja ocene. Studentska služba prigovor prosleđuje Upravi isi dan, a odluka se donosi u roku od 24h od prijema prigovora. Ukoliko se usvoji prigovor studenta, student ponovo polaže ispit pred komisijom u roku od tri dana od prijema prigovora. Članove komisije određuje Uprava. Naknadni zahtevi se ne uvažavaju.

18. Kada imam mogućnost da tražim polaganje ispita pred Komisijom?

Ukoliko i nakon tri polaganja ne položite određeni ispit, možete mail-om da pošaljete molbu Studentskoj slubi. Uprava određuje komisiju koja će Vam sastaviti test. Članovi komisije mogu da budu svi aktuelni profesori iz datog predmeta za tekuću godinu.

19. Kada položimo ispit, kako se organizuje upis ocena?

Potpisivanje u indeks od strane profesora se organizuje od strane škole i o tome kada treba da donesete indeks ćete biti obavešteni mail-om.

1. Kako da pratim svoje transakcije (uplate i razduženja)?

Pogledajte sledeći LINK

2. Kako da uplatim novčana sredstva na svoj nalog?

Žiro račun je isti za sve uplate (školarinu, prijavu ispita, kupovinu knjige, overu semestra….). Neophodno je da u Poziv na broj unesete Vaš JMBG (Primer uplatnice).

3. Šta da radim ukoliko zaboravim da upišem JMBG u poziv na broj?

Pošaljite fotografiju uplatice studentskoj službi na mail.

4. Šta ako pogrešno upišem broj žiro-računa?

Ukoliko pogrešno upišete broj žiro-računa obratite se uplatnom mestu da Vam povuku uplatu i sredstva uplatite ponovo.

5. Koliko vremena nakon uplate je potrebno da bi sredstva bila vidljiva na mom ICEPS profilu?

Najkasnije 48h nakon uplate će sredstva bila proknjižena na Vaš profil. Platni promet ne radi subotom i nedeljom i te uplate se tretiraju kao uplate prvog narednog radnog dana, tj. uplate izvršene u ponedeljak.

6. Da li mogu da tražim reprogram dinamike plaćanja?

Da, potrebno je da pošaljete molbu Upravi škole na mail Vaše studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

Napomena: reprogram dinamike plaćanja se može tražiti samo jednom u toku jedne školske godine.

1.Na koga se odnosi overa godine?

Overa školske godine se odnosi na sve studente, uključujući i apsolvente.

2. Kada mogu da započnem proceduru overe godine?

Proceduru overe godine možete da započnete čim ispunite minimalni broj ESPB za upis u narednu školsku godinu (II godine: min 37; III godina: min 74), a najranje 1. juna.

3. Do kad najkasnije mogu da overim godinu?

Do kraja tekuće školske godine (osim za studente koji nešto kasnije stiču uslov). Napomena: studenti koji kasnije krenu sa procedurom overe i upisa naredne godine rizikuju gubitak termina stručne prakse jer se ne mogu naći na uputu za stručnu praksu.

4. Šta je potrebno za overu godine?

Potebno je:

a) poslati zahtev putem mejla sa naznakom da ste ispunili anonimnu aknetu o oceni kvaliteta studija

b) ispunjena anonimna online akneta o studijama

c) kompletirati upisnu dokumentaciju, ukoliko Vam nešto nedostaje

d) isplaćene dospele rate, kao i svi prateći troškovi

e) plaćeni troškovi overe (iznos: 2.500 din, svrha: overa godine) 

f) prikupljeni svi potpisi nastavnika u indkesu – organizuje ICEPS

1. Kada mogu da se upišem u narednu školsku godinu?

Upis u narednu školsku godinu se vrši automatski nakon overe godine (osim za studente koji nešto kasnije stiču uslov). Napomena: studenti koji kasnije krenu sa procedurom overe i upisa naredne godine rizikuju gubitak termina stručne prakse jer se ne mogu naći na uputu.

2. Šta je potrebno za upis u narednu školsku godinu?

a) ostvaren minimalan broj ESPB (II godina: 37; III godina: 74). Studenti koji nemaju dovoljan broj ESPB za redovan upis godine biće omogćen, ukoliko žele, uslovni upis (II godina: min 30 ESPB, III godina: min 60 ESPB). U tom slučaju student podnosi molbu za uslovni upis (taksa: 1.200 din) i svaki nedostajući ESPB se tarifira po 1.200 din (1 ESPB = 1.200 din). Iako mogućnost uslovnog upisa postoji, ICEPS NE PREPORUČUJE ovu opciju, jer ona u pedagoškom smislu podrazumeva nagomilavanje nepoloženih ispita, slušanje nekog narednog predmeta bez znanja prethodnog i predstavlja dodatni finanskijski trošak, već sugeriše intenziviranje polaganja ispita ilki korišćenje opcije statusa obnove godine.

b) Aneks Ugovora

c) ŠV obrazac

d) Lekarsko uverenje: shodno podzakonskim aktima, studenti koji upisuju I i III godinu dužni su dostaviti lekarsko uverenje sa naznačenim studijskim programom i potpisom dr medicine rada. Napomena: studenti Radiologije imaju poseban lekarski pregled na Institutu za medicinu rada Srbije “Dr Dragomir Karajović”, Beograd (Deligradska 29, 011 3 400 900). Takođe, pri upisu u II godinu studija, potrebno je da studenti Radiologije odrade specijalan lekarski pregled (analizu mikronukleusa i hromozomske aberacije) radi specifičnosti kliničke prakse koja ih na toj godini očekuje.

e) Plaćanje troškova upisa (iznos: 5.500 din, svrha: troškovi upisa) i troškova obavenog studentskog osiguranja (iznos: 900 din, svrha: osiguranje) – bićete zaduženi preko portala

f) Plaćanje prve rate školarine za narednu školsku godinu ili cela školarina (u slučaju plaćanja godine u celosti, ostvaruje se popust u iznosu od 100 e).

3. Da li postoji mogućnost studiranja dva studijska programa paralelno i koji su uslovi?

Da, možete studirati dva studijska programa paralelno. Prilikom upisa drugog studijskog programa ne polažete prijemni ispit i biće Vam priznati svi ispiti koje ste položili na prvom studijskom programu, a koje imate i u drugom studijskom programu. Takođe, na drugi studijski program ostvarujete popust na školarinu u iznosu od 30%.

1.Kada mogu da upišem apsolventski staž?

Upis apsolvetnskog staža se vrši automatski nakon overe prethodne godine.

  • „apsolventski staž“ po Zakonu traje godinu dana za koje vreme student ima tretman redovnog studenta sa svim pratećim pravima i obavezama.
  1. Šta je potrebno za upis apsolventskog staža?

a) Aneks Ugovora

b) Plaćanje troškova upisa (iznos: 5.500 din, svrha: troškovi upisa), i troškova obaveznog studentskog osiguranja ( iznos: 900 din, svrha: osiguranje) – bićete zaduženi preko Systema.

1.Ko upisuje obnovu godine? (zvanični naziv po Zakonu: ponovni upis godine)

Studenti koji završavaju I i II godinu i koji nemaju minimalan broj ESPB, kao i za studente koji su bili u statusu ponovnog upisa treće godine („apsolventski staž“) i neće diplomirati do kraja školske godine. Minimalni broj bodova koji je potreban za upis u narednu godinu – I godina: 37 ESPB, II godina: 74 ESPB (uslovni upis: I godina: 30 ESPB, II godina: 60 ESPB).

2. Šta je potrebno za ponovni upis godine?

a) Aneks ugovora

b) Plaćanje troškova upisa (iznos 11.000 dinara, svrha: troškovi upisa) i troškova obaveznog studentskog osiguranja (iznos: 900 dinara, svrha: osiguranje) – bićete zaduženi preko Systema.

3. Da li plaćam školarinu kada obnavljam godinu?

Ne, školarina se ne plaća kada obnavljate godinu, pri upisu obnove godine plaćate troškove upisa i osiguranja, a prijava ispita tokom obnove godine se tarifira po ceni od 2400 dinara.

1.U kojim situacijama mogu da tražim status mirovanja?

Da bi Vam se odobrio status mirovanja studenta, potrebno je da ispunjavate neki od zakonom predviđenih uslova i u slučaju drugih razloga ukoliko Uprava škole odobri.

2. Kako da pokrenem status mirovanja?

Potrebno je da dostavite molbu za odobrenje statusa mirovanja Upravi škole, preko mail-a Vaše studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

3. Koliko najduže može da traje status mirovanja?

Status miroavnja traje do isteka tekuće školske godine za koju se tražio status mirovanja. Po zahtevu studenta, status mirovanja može da se prekine i ranije.

4. Da li posle isteka statusa mirovanja, mogu da produžim status mirovanja?

Po isteku godine u statusu mirovanja, ponovo je potrebno da podnesete molbu Upravi škole preko mail-a Vaše studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara. Po odobrenju statusa mirovanja, plaćate upisne troškove 5.500 dinara, kao i troškove osiguranja 900 dinara.

5. Po isteku statusa mirovanja pod kojim uslovima student nastavlja školovanje u statusu redovnog studenta a pod kojim uslovima student ulazi u status obnove godine?

a) ukoliko ste status mirovanja tražili odmah po upisu u određenu školsku godinu, po isteku statusa mirovanja, nastavljate studije na toj školskoj godini u statusu redovnog studenta, plaćate troškove obaveznog studentskog osiguranja (900 dinara) i aktiviraju Vam se sva studentska prava i obaveze.

b) ukoliko ste status mirovanja tražili pri kraju školske godine, po isteku statusa mirovanja, ukoliko student nastavlja studije u statusu redovnog studenta potrebno je da ima dovoljan broj ESPB bodova za upis u narednu godinu U tom slučaju plaća troškove overe (iznos 2.500 dinara), troškove upisa naredne godine ( iznos 5.500 dinara) i troškove obaveze studentskog osiguranja (iznos 900 dinara).

c) ukoliko nemate dovoljan broj ESPB za upis u narednu godinu ulazite u status obnove godine i imate troškove overe (iznos 2.500 dinara), troškove obnove (iznos 11.000 dinara) i troškove obaveze studentskog osiguranja. (iznos 900 dinara).

Proceduru završnog rada i skraćeno uputstvo možete preuzeti klikom na link:

  1. Procedura završnog rada
  2. Skraćeno uputstvo

1.Kada mogu da započnem proceduru završnog rada?

Student da bi pristupio proceduri završnog rada mora imati sve obavezne predmete položene, dok 2 izborna predmeta sa završne godine mogu da budu nepoložena. Jedan od uslova organizovanja odbrane završnog rada jeste da student položi preostala dva izborna predmeta. Student mora imati izmirena zaduženja prema Školi.

2. Da li mi Škola dodeljuje temu i mentora?

Student ima pravo da izabere mentora (profesor sa ICEPS-a), shodno oblasti kojom želi da se bavi. Zajedno sa mentorom student kreira temu završnog rada.

3. Kako da kontaktiram mentora?

Svaki nastavnik ICEPS-a ima svoj službeni mail. Pitanje  u vezi mentorstva možete proslediti nastavniku na taj mail, koji se nalazi u okviru na sajtu u okviru predmeta koji profesor predaje.

4. Izabrao/la sam mentora i temu, šta dalje?

Student u ovom slučaju treba da popuni Zahtev za prijavu završnog rada i odnese u studentsku službu (ili prosledi na mail – samo studenti koji žive van visokoškolskih jedinica). Zahtev treba da bude potpisan od strane mentora. Ukoliko iz opravdanog razloga profesor ne može da potpiše zahtev, obavezno mora potvrditi mentorstvo i temu putem mail-a. Saglasnost šalje na mail studentske službe VŠU/VŠJ kojoj pripada student.

Nakon prosleđenog Zahteva za prijavu teme, od koordinatora završnog rada dobijate odgovor, nakon :

  1. Da je tema prihvaćena,
  2. Da je tema prihvaćena, ali su neophodne izmene
  3. Da je tema odbijena

Ukoliko je tema prihvaćena, pristupate pisanju završnog rada.

Ukoliko je tema prihvaćena, ali je neophodna izmena, sa mentorom se dogovarate o istoj.

Ukoliko je tema odbijena (najčešće jer je već neko uradio završnog rad na tu temu), neophodno je da sa mentorom izaberete novu.

5. Da li moj rad mora biti eksperimentalni, tj. da li moram raditi istraživanje?

Student u svom završnom radu ne mora se nužno baviti istraživanjem populacije, već može se baviti istraživanjem literature (posebno ukoliko tema nije dovoljno istražena). Međutim, student mora voditi računa da je u pitanju završni rad, ne seminarski rad, što znači da je obavezno da student ima deo rada u kojem će predstaviti rezultate bibliografskog istraživanja i diskusiju o njima.

6. Šta sve završni rad treba da ima?

Svaki završni rad treba da prođe kroz sledeće poglavlja:

naslovna strana

– Sadržaj

– 1. Uvod

– 2. Opšti deo

– 3. Rezultati i diskusija

– 4. Zaključak

– 5. Prilog (opciono)

– 6. Skraćenice (opciono)

– 7. Literatura

– 8. Biografija kandidata

– Ključna dokumentacijska informacija

Više o tome možete videti na sajtu u okviru predmeta Završni rad.

7. Koje stilove navođenja izvora mogu da koristim?

APA stil ili Čikago stil.

8. Koje su tehničke stvari koje treba usvojiti u pisanju završnog rada?

Karakteristike dizajna i štampe:

– A4 format

– Page Setup, Orientation: Portrait – margine: 2,7 cm (gore), 2,7 cm (dole), 2,2 cm (levo), 2,2 cm (desno)

– formatiranje teksta (prored): Format – Paragraph – Spacing: Before 0, After 0; Line spacing: 1,5 Lines

– font slova: Times New Roman – font slova teksta: 12 pt; podnaslovi: 14 pt; naslovi 20 pt

– paginacija: obavezna

9. Koliko strana treba da ima završni rad?

Završni rad može imati između 40 strana (sa literaturom) što je minimum, do 60 strana.

10. Završio sam završni rad, šta dalje?

Kada završite Vaš završni rad, neophodno je da isti prosledite Vašem mentoru na finalno odobrenje. Kada je mentor odobrio, rad prosleđujete u Word dokumentu na mail: diplomskirad@iceps.edu.rs i čekate proveru tehničke ispravnosti Vašeg rada.

Ukoliko u Vašem radu nešto treba da se ispravi, dobićete smernice na mail. Tada je neophodno da ispravite sve što Vam je naloženo u komentarima. Nakon ispravke, ponovo prosleđujete mentoru na odobrenje i na mail diplomskirad@iceps.edu.rs

11. Da li ja biram Komisiju za odbranu završnog rada?

Student može u dogovoru sa mentorom da predloži temu, ili da se obrati Koordinatoru završnog rada za pomoć prilikom izbora Komisije odbrane završnog rada.

12. Moj rad je tehnički ispravan, šta radim dalje?

Ukoliko je Vaš rad tehnički ispravan, neophodno je da popunite Zahtev za pristupanje odbrani završnog rada i odnesete u Studentsku službu (ili prosledite na mail – samo studenti koji žive van visokoškolskih jedinica). Zahtev treba da bude potpisan od strane mentora ili da mentor prosledi mail saglasnosti o finalnoj verziji Vašeg rada na mail studentske službe kojoj student pripada.

Zahtev se zajedno sa Vašim radom prosleđuje se Komisiji za procenu kvaliteta diplomskog rada na proveru. Nakon pregledanja od strane Komisije, prosleđuje Vam se odgovor da:

– možete da Vaš rad štampate

– ili da je neophodno da pre toga dodatno ispravite Vaš rad

Ukoliko je Komisija predloži izmene u Vašem radu, dužni ste da isti ispravite, prosledite ispravljenu verziju mentoru na odobrenje i ponovo prosledite na diplomskirad@iceps.edu.rs kako bi se konačna verzija odobrila.

13. Da li se završni rad štampa jednostrano ili dvostrano?

Kada je Vaš rad finalan, neophodno je da dostavite 5 primeraka štampane i ukoričene (tvrdi povez ili spirala) verzije ZR (po 1 za svakog člana Komisije, 1 za biblioteku i 1 za studenta); jednostrano kopiranje.

14. Predao sam štampanu verziju ZR, kada mogu da očekujem odbranu?

Vaš rad treba da bude izložen javnosti u biblioteci minimum 5 radnih dana. Nakon isteka, sa studentom i Komisijom se formira datum odbrane završnog rada.

15. Da li moram da izmirim sva finansijska dugovanja pre čina odbrane završnog rada?

Da, studentu se ne može zakazati odbrana završnog rada ukoliko ima neizmirena dugovanja prema školi.

16. Da li je dovoljno da samo donesem moj rad na odbranu?

Ne, tokom odbrane neophodno je da imate ppt prezentaciju kojom ćete predstaviti Komisiji Vaš rad. Izlaganje prezentacije ne treba da traje više od 25 minuta.

17. Da li mogu da padnem ispit odbrane završnog rada?

Da. Postoji mogućnost da se traže korekcije u samom radu od strane Komisije za odbranu završnog rada, ili da se zamerke odnose na samo prezentovanje rada i odgovore studenta. Dalje korake možete pročitati u sklopu skraćenog uputstva.

18. Da li mogu dobiti dokaz da sam diplomirao prilikom odbrane?

Da. Studentu se izdaje Uverenje o stečenom visokom obrazovanju i stručnom nazivu kao i Uverenje o položenim ispitima u jednom primerku. Ova dokumenta se odlukom Škole ne naplaćuju.

1. Koja je procedura ispisa iz škole i koliko se plaća?

Ukoliko želite da raskinete ugovor o studiranju, potrebno je da pošaljete molbu Vašoj studentskoj službi. Bićete zaduženi za molbu za ispisivanje + rešenje + povrat dokumentacije po zvaničnom cenovniku u iznosu od 4.000 dinara. Pre potpisivanja ugovora o raskidu ugovora o studiranju potrebno je da izmirite sva eventualna zaduženja.